Aleix Layola wrote on 20.09.2009 a les 21:27:24:Totalment d'acord. Aquesta mateixa setmana veiem el nou REVA amb bateria de Liti-Ió a la ETSEIB (UPC) i ens acompanyà fins a sitges a la 2a trobada de Vectrix.
Ens comentava en F. Buyolo que era una de les 2 primeres unitats que han arribat a l'estat espanyol. L'autonomia passa de 80 a 120Km, baixa 2h el temps de recàrrega (6h) i permet recàrregues ràpides de 1h (amb carregador no embarcat). Tot i que el preu puja 6000€ més que el model de plom, no s'està podent abastir la demanda inicial, per manca de suministre de bateries al ritme previst.
No se el preu final, però si es ajustat segur que no donen a l'abast
Aleix Layola wrote on 20.09.2009 a les 21:27:24:No hi ha capacitat de produir la demanda actual. No és fàcil desenvolupar la tecnologia, trobar inversors i muntar fàbriques arraconant el negoci actual. Tots els fabricants es troben amb aquesta paret. Del Mitsubitshi iMiev indiquen que de moment només en fabricaran 2000 unitats anuals. Pocs sortiràn del Japó i la demanda mundial quedarà lluny de ser satisfeta. Fins que alguna marca s'arrisqui i posi preus raonables passarà encara molt temps. Però en aquell dia s'extendrà la dominació dels carrers per part dels elèctrics.
D'aquets ja no em crec que nomès puguin fer 2000, però esclar si els poden vendre a 45000 euros doncs nomès en faran 2000 i el altre negoci (cotxes de combustió) continua igualment, ara en tindran dos de negocis, l'operació es rodona.
Aleix Layola wrote on 20.09.2009 a les 21:27:24:Analogia: Quant temps han durat els preus astronòmics de les TV LCD en front les de rajos catòdics? Un cop s'ha saturat el mercat i han baixat vendes s'han posat als preus de la tecnologia anterior!
Dos anys pel Pijos adinerats mes 5 pels altres
Bromes a part si es van tardar uns 6 -7 anys ben bons, jo ja firmaria que el 2015 els preus dels cotxes eléctrics sigui els que toquen.
Ara potser que tinguem sorpreses