En la memoria dels incondicionals dels vehicles elèctrics queden aquells RAv4 EV, que els enginyers que els van dissenyar no tenien ni idea de quant durarien i els van fer el millor que van poder. El resultat van ser uns cotxes extraordinaris sense data de caducitat programada, en els que les bateries duraven més de 250.000 km. Eren massa bons.... per això els van intentar destruir, juntament amb el EV1... massa pressió per part dels carters fòssil americans!
Des del intent de destrucció d'aquelles joies tecnologiques i la subsegüent mobilització per salvar-los (
http://www.pluginamerica.org/about-us/fight-for-rav4-ev.html), Toyota havia estat especialment hermètica sobre la qüestió de tornar a produir un vehicle elèctric.
Finalment, amb el debilitament del mercat americà i la apremiant sensació que el Peak Oil ha vingut per quedar-se, toyota ha claudicat davant dels vehicles elèctrics... En el passat saló de detroit va presentar una versió elèctrica del IQ, que farà la competència al IMIEV & Co.
El preu, com ve sent habitual en els elèctrics, serà astronomic, però almenys haurà entrat en producció pels vols de 2010...