Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 
Trolebús (Read 31195 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #10 - 17.02.2009 a les 18:23:09
 
Els ultims trolebusos que va rebre la ciutat van ser aquests, en el 1962:
Quote:
Modelo:  Pegaso 5020 Seida

correcció:
Modelo:  BUT 9651T

Potencia: 85 CV

Capacidad: 95 (70 de pie)

Todos los BUTs de la serie 601-627 adquirida en 1953 serían recarrozados por Macosa como vehículos de piso, con flujo de pasaje y taquilla de cobrador.
tornar a dalt
 

flota_AAFCBbut.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Ferran
participant

desconnectat



Posts: 18
Castelló
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #11 - 17.02.2009 a les 20:15:49
 
Hola,

El trolebús que funciona a Castelló de la Plana s'anomena Tram, encara que abans el van batejar com a TVR-Cas.

Es tracta de 3 unitats de trolebusos híbrids Irisbus-Iveco, catenària a 750 volts i un generador diesel per anar del depòsit a la línia i fer maniobres. Actualment el seu recorregut no està complet, només funciona de la Universitat a la Avinguda de Barcelona. La prolongació de la línia està essent molt complexa, ja que les Autoritats volen travessar el pulmó verd de la capital de la Plana: el parc Ribalta. En la xarxa podeu trobar moltes referències a aquesta polèmica.

Funcionen prou bé, encara que a voltes queden indisponibles i és necessari fer el recorregut amb autobús convencional.

Com veieu en la foto, el guiatge òptic es fa mitjançant unes línies pintades en la infraestructura, que és reservada.

Salutacions.
tornar a dalt
 

TramCS.jpg
veure perfil   IP Logged
Ferran
participant

desconnectat



Posts: 18
Castelló
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #12 - 17.02.2009 a les 23:02:06
 
Un altre vehicle elèctric que circula a Castelló de la Plana és aquest autobús de Tecnobus Spa. El model és Pantheon U620E i funciona exclusivament amb bateries. La seva capacitat és de 8 seients i 1 PMR.
La línia es diu "Ecològic-bus" i el seu recorregut és molt curt, circular pel centre de la ciutat. Té un horari prou restringit i presta servei només de dilluns a divendres.

M'agrada agafar-lo i gaudir del seu funcionament.  Wink

Salutacions.

tornar a dalt
 

tecnobusCS.jpg
veure perfil   IP Logged
acdc
participant

desconnectat



Posts: 12

Re: Trolebús
Reply #13 - 20.02.2009 a les 15:16:16
 
Bones fotos de Castelló. Agraeixo això del trolebús perquè encara no havia tingut ocasió de veure'l ni en foto.

En relació a Barcelona m'agradaria precisar que no va tenir mai trolebusos de la marca Pegaso, el de la foto es un But recarrossat per Seida de la serie 600. Adjunto una foto on es veuen tres diferents aspectes d'un mateix vehícle al llarg dels anys. L'original de 2 pisos de finals dels 50s, la del mig de la Plaça Catalunya el del 1968 feta per Jordi Ibáñez i la de sota entre Pontevedra i Marin a mitjans anys 70s.
tornar a dalt
 

3buts.jpg
veure perfil   IP Logged
acdc
participant

desconnectat



Posts: 12

Re: Trolebús
Reply #14 - 20.02.2009 a les 15:19:57
 
El que es veu en segon terme en la foto del mig si que es un pegaso-seida de la serie 1000 a 1172, pero és un autobus amb motor diesel.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
acdc
participant

desconnectat



Posts: 12

Re: Trolebús
Reply #15 - 20.02.2009 a les 15:34:44
 
Aquí veiem un trolebús dels primers que varen circular pels carrers de Barcelona resultat de la transformació d'autobusos tèrmics. A la lletra P de la linia se li va afegir davant la F de Filobús perque la paraula "Trole" era un anglicisme i l'any 41 els autèntics governants d'Espanya eren els alemanys i estavem en plena segona guerra mundial. Eren coneguts popularment com les "Felipes", no sé exactament si com a defo0rmació de les sigles FP o perque una de les línies que feien anava a Can Falipa al Poble Nou on hi hagué unes cotxeres que van continuar sent d'autobús fins fa ben poc.
tornar a dalt
 

Felipa_FP.jpg
veure perfil   IP Logged
acdc
participant

desconnectat



Posts: 12

Re: Trolebús
Reply #16 - 20.02.2009 a les 15:41:06
 
Aquest formaven la segona tongada de trolebusos de Barcelona i eren similars als anteriors però d'un sol pis i electricament també compartien equips amb els tramvies de la serie 700. Eren coneguts popularment com les "Gildes" perquè passaven pel paral.lel on feien la famosa pel.licula amb la que varen coincidir en el temps.
tornar a dalt
 

Gilda.jpg
veure perfil   IP Logged
acdc
participant

desconnectat



Posts: 12

Re: Trolebús
Reply #17 - 20.02.2009 a les 15:50:51
 
Aquests varen ser els últims i més moderns trolebusos que circularen per Barcelona. Conformaren la serie 700 i eren de procedència francesa de la marca Berliet. Van ser, juntament amb els 600 But els darrers trolebusos de Barcelona que feren la linia 35 Urquinaona-Santa Coloma fins l'any 1968.
Aqui veiem un Berliet a la Plaça Francesc Macià que en aqulla època, naturalment, es deia Calvo Sotelo
tornar a dalt
 

Berliet_FE.jpg
veure perfil   IP Logged
acdc
participant

desconnectat



Posts: 12

Re: Trolebús
Reply #18 - 20.02.2009 a les 15:54:44
 
Aqui un altre Berliet al Passeig de Fabra i Puig ja amb nº de linia amb l'indicador d'itinerari modificat i un bony simptoma de la propera sustitució per autobusos tèrmics.
tornar a dalt
 

Berliet_4.jpg
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Trolebús
Reply #19 - 22.02.2009 a les 22:29:51
 
Benvolgut Acdc, moltes gràcies per postejar aquestes espectaculars fotografies històriques!
Costa de creure què ràpid ha canviat Barcelona en només unes poques dècades!

I bona puntualització, efectivament Barcelona no ha tingut trolebusos Pegaso. Ja he corretgeit la entrada... (em vaig confondre de quadre, això em passa per anar amb pressa!)

És sorprenent com una sola plataforma es va poder recarrossar 2 vegades! ja és una bona mostra que els vehicles electrics sense bateries aguanten molt bé el desgast a través del temps..

La meva intuïció em diu que aquests trolebusos, només per ser elèctrics, haurien d'haver estat més fàcils i barats de mantenir que els busos tèrmics... perquè finalment  els van retirar? Política del Sr Porcioles? potser no es va mantenir correctament la catenària i sofrien talls en el subministrament amb freqüència?
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ