Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Novetat:Seat twindrive ecomotive (Read 7740 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Novetat:Seat twindrive ecomotive
13.01.2009 a les 19:21:53
 
Avui totes les publicacions s'han fet ressò del prototip Seat Leon twindrive ecomotive. Sorpresa!! Seat presenta de sobte un plugin hibrid com el chevy Volt!

Conceptualment, és un hibrid amb tracció purament elèctrica que pot funcionar, perdó, que desitjaria funcionar 50 km a 100 km/h en mode  elèctric, incorporant un motor de benzina suplementari per a allargar la autonomia.

La revista diariomotor ens en fa 5 cèntims:

http://www.diariomotor.com/2009/01/13/seat-leon-twindrive-ecomotive-el-primer-co...

Quote:
Según lo que conocemos como Twin Drive, aunque Seat no lo especifica, sólo el motor eléctrico estaría conectado a las ruedas y tomaría únicamente energía de las baterías. Éstas se recargarían mediante un conector eléctrico plug-in, mediante regeneración en las frenadas o mediante la energía que produce el motor de combustión.


Serà veritat que per fi la marca Ibèrica es pren seriosament la tecnologia elèctrica?
He parlat amb un contacte que treballa dins de Seat.
m'ha comentat el següent:

Quote:
Sí, ahir vaig presenciar l'event. El cotxe es va muntar a corre-cuita.
Al Centre Tècnic de SEAT no s'està investigant "el cotxe elèctric" ara
per ara amb totes de les de la llei. Només hi ha algunes persones que
ho estan fent a nivell d'avantavantavantprojecte... a veure si cauen
diners del govern...


Després d'estudiar les fotografies, he pogut comprobar:

- No hi ha cap motor tèrmic, cap indicador de nivell de benzina, ni cap lloc per on posar combustible. Per tant, no és un cotxe híbrid, és un elèctric pur!!

- la part davantera es divideix en dos nivells, a dalt hi han dos controls, presumiblement un per cada motor, que es situarien al pis inferior. La caixa vemella és un dc-dc per alimentar tots els subsistemes de 12v. La versió ecomotive diesel  està pensada per gastar menys, i ja esta preparat per  fer funcionar molts sistemes amb només electricitat:  el aire acondicionat, la direció elèctrica, etc. A grosso modo, d'adaptació especial, només ha calgut el gestionament energètic i la calefacció.

- El maleter rep una bateria dins d'una caixa negre refrigerada per aigua, que si ha de moure aquest cotxe tan pesat durant  50 km, a la força ha de ser liti...

Conclusió: Tot i ser un cotxe gran,  utilitza tot l'espai davanter amb la propulsió elèctrica, i cal sacrificar part del maleter per col·locar la bateria. No queda lloc pel motor de benzina!!
Per tant, és un xassís de sèrie al que se li han afegit com s'ha pogut dos motors elèctrics, l'electrònica i una bateria, i no ha donat ni temps ni espai de posar cap motor tèrmic ...
Un cotxe elèctric que fa 100 km/h i 50 km d'autonomia?
caram!

Efectivament, comercialment parlant es troba a les basseroles!
Potser és que un cotxe de 1500 kg i ineficient aerodinàmica sempre es trobarà a les basseroles, elèctricament parlant....
Acceptaran que cal canviar el concepte de cotxe???
És només una estrategia per capturar diners dels contribuents??

http://www.elmundo.es/elmundo/2009/01/12/barcelona/1231778855.html

Quote:
Cuando peor pinta el panorama para el sector del automóvil y únicamente faltan tres días para que las empresas automovilísticas puedan presentar sus planes de competitividad al Gobierno, Seat ha presentado un ambicioso modelo híbrido con el que intenta demostrar que la compañía tiene futuro para años en España, pese a protagonizar dos Expedientes de Regulación de Empleo (ERE) en la actualidad.

Así, la marca de origen español quiere mostrar que tiene porvenir aunque no pase por su mejor momento, y que es capaz de cumplir el requisito obligatorio de viabilidad que exige el Ministerio de Industria para acogerse al inminente Plan Integral de la Automoción. Un conjunto de medidas que repartirá 800 millones de euros entre las marcas del sector que demuestren interés por continuar su actividad en territorio nacional.


O potser és una estrategia entre Seat i el Govern per a allargar "políticament" la vida a la automotora...

El petroli abundant i barat ha permès el happy motoring fins als nostres dies. Sense petroli barat no hi ha happy motoring, i per extensió, no hi ha SEAT.

Les automotores poden triar Morir de la manera com més els plagui, no hi ha gaires escapatòries. Tard o d'hora acabaran fent fallida. Seat és el teloner de VW,  i quan vagin més maldades, la primera a caure serà SEAT. El govern Espanyol ho sap perfectament, i per això intenta pactar que VW permeti "certa" inversió tecnològica a Seat, i garantitzar el seu futur a canvi de molta pasta... per sellar el pacte, clar està, calia un "cotxe de cara a la galeria"
tornar a dalt
 

twindrive_1-crop_23298__Custom_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Novetat:Seat twindrive ecomotive
Reply #1 - 13.01.2009 a les 23:39:44
 
Aquest no és el primer vehicle elèctric de seat, ni molt menys...
HI havia un parell de eivisses i una furgona Seat inca de la decada dels 90, 100% electrics,  equipats amb motors Mavilor ique assoslien els 80 km/h...
L'ultima cosa que es sabia de la furgona és que circulava inadvertidament pels poligons de Seat. mai s'en va voler publicar res.
Un dels eivisses encara existeix, i en conec el "propietari". Si em dona permís, un dia publicaré aquí alguna fotografia... a aquestes alçades no crec que tingui molt de sentit mantenir-ho en secret, ans el contrari, hauria de ser un orgull per SEAT!!
tornar a dalt
 

twindrive_2_23273__Custom_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Novetat:Seat twindrive ecomotive
Reply #2 - 13.01.2009 a les 23:41:49
 
controladors dels motors i "presumpte" dc-dc... Bé... potser no, n'hi ha dos, hi ha cables de 12v, cables roses que poser són d'alt voltatge (bateria)  entrada i sortida d'aigua, un bus de dades... Són les bombes d'aigua de la refrigeració dels motors?... jeje!  misteri!
tornar a dalt
 

twindrive_4-crop_23283__Custom_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Novetat:Seat twindrive ecomotive
Reply #3 - 13.01.2009 a les 23:42:56
 
la bateria i carregador... El acabat estètic de la caixa , amb aquest cargols a mode de reblons, em recorda molt a la bateria del Tesla... S'ha confirmat que tesla subministrarà la bateria del smart EV, els think citys, entre altres... qui sap!
tornar a dalt
 

twindrive_5_23285__Custom_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Novetat:Seat twindrive ecomotive
Reply #4 - 13.01.2009 a les 23:46:46
 
Presa per recarregar...
tornar a dalt
 

twindrive_6_23289__Custom_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Novetat:Seat twindrive ecomotive
Reply #5 - 13.01.2009 a les 23:47:54
 
I la pantalla educativa al estil PRius...
Nens!!!
que no veieu la fletxa vermella!
És dolent gastar la bateria en calefacció!!  vinga! a pelar-nos de fred!!
tornar a dalt
 

twindrive_7-crop_23279__Custom_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ