Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 3 ... 5
Modificacions a la Vectrix n.249! (Read 57514 times)
Roger_Layola





Modificacions a la Vectrix n.249!
21.08.2008 a les 22:06:34
 
Després de 10.500 km,  era lògic  realitzar una sèrie de modificacions la meva vectrix, unitat 249, segurament qüestionables, però summament útils!

Aquí teniu un resum:

1- Invertir els frens de dreta a esquerra i viceversa. Això és possible perquè les pinces de davant i darrera i bombins de les manetes són iguals. Es canvien les fundes de un lloc a l'altre i a purgar els circuïts!
Explicaré perquè: Acostumo a frenar amb el fre regeneratiu, però en cas de frenada brusca, es cabdal poder accionar el fre davanter amb tota llibertat.  Abans de fer el canvi, la mà dreta s'ocupava dels dos frens, ara la mà dreta pel regeneratiu i esquerre pel fre de davant. Definitivament el fre de darrera convencional no el faig servir.

2- Interruptor per apagar la llum llarga. Posa dels nervis perdre absurdament energia en el far davanter quan estas baix de bateria. A petició meva Vectrix va programar una manera d'apagar el llum, però es feia força incomode executar-la cada cop que encenies el contacte. Gràcies a aquest afegit habitualment poso les llums llargues amb el interruptor apagat, i així mai m'he d'amoïnar d'apagar la llum. Tenir la llum apagada implica un guany de 400 a 800 metres.

3- Anella separadora del puny de gas. El puny tendia a arropar-se amb l'abraçadera, trencant la suavitat. Una anella metàl·lica garantitza el correcte funcionament.

4- Miralls d'angle mort. Els miralls de sèrie acusen una manca de visió dels angles morts. Uns mini grans angulars típics de cotxe m'ajuden enormement a canviar de carril. Molt recomanables, i no trenquen l'estètica.

5- Retallar el parafangs posterior. Era tan llarg que picava en baixar de les voreres. Al retallar-lo també he millorat l'aerodinàmica: Un increment de 200-400m d'autonomia, especialment es nota quan es circula a 80-100 km/h.

6- La més notable fins ara: Treure el fre de darrera. Possiblement una decisió radical, però molt meditada. Les pinces de fre són tan potents que quan acciones el regeneratiu i una mica de fre de darrera es bloqueja la roda. davant d'aquest comportament, m'he acostumat a no fer-lo servir mai, i veient el fregament que posen aquestes pinces degut al seu mal disseny he decidit desmuntar-la i allotjar-la al lateral inferior, conservant el circuït hidràulic (només els frens de disc de bici hidràulics estan ben dissenyats i no freguen, iaixò passa perquè fins ara en les motos de benzina no importaven aquest detalls mínims d'eficiència, en canvi, una persona que pedala un disc que frega toca la fibra sensible....).
Amb aquesta modificació es poden guanyar de 2 a 5 km d'autonomia, depenent de la fricció que oferís la pinça de fre...

7- Suport portatarjes per promocionar la vectrix... quan algú pregunta, li dono la tarja per a que truqui i la provi. Vorejant la cutr.... tot sigui per la causa...

modificacions que m'agradaria fer:

Posar un trimètric per saber voltatge bateria, kw instantanis que gasto, etc
Adaptar un suport per la palm gps
Posar un sistema de localització gps.
I molt especialment: canvi de bateries (de nimh a life 2 packs)
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Modificacions a la meva Vectrix!
Reply #1 - 25.08.2008 a les 08:07:57
 
El interruptor, allotjat a la part superior de la guantera...
No es tan fàcil com sembla: S'ha de desmuntar tot el frontal de la moto, identificar el cable, i perforar el forat al milimetre per  a que el interruptor s'encapsuli a pressió...
tornar a dalt
 

sany0198_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Modificacions a la meva Vectrix!
Reply #2 - 25.08.2008 a les 08:55:15
 
l'anella separadora....
Me la va regalar una ferreteria de Gràcia. Prové dels embellidors de les aixetes de paret que la gent no vol. Resistent a l'aigua, niquelat, i amb el diàmetre perfecte. Al contrari del que sembla, no talla gens la pell! i ara el puny va de meravella!
tornar a dalt
 

sany0165_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Modificacions a la meva Vectrix!
Reply #3 - 25.08.2008 a les 09:03:32
 
L'anella separadora des de l'altre angle... El plàstic del puny no es de la millor qualitat i es comença a desfer... Ja vaig avisar que era de mala qualitat, però no em van fer cas... la de punys que se m'han desfet a les mans en bici!

Un detall que certifica l'antiguitat de la moto: El botó vermell de parada d'emergència està al revés de com ho porten habitualment les motos. Les sèries posterior de vectrix van incorporar l'activació del botó en el sentit habitual.
tornar a dalt
 

sany0166_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Modificacions a la meva Vectrix!
Reply #4 - 25.08.2008 a les 09:07:34
 
I els miralls pels angles morts...
Tothom que ha provat la moto diu que van molt bé.
I no desencaixen en l'estetica general del vehicle: Fins i tot hi ha gent que es pensa que venien de sèrie!
tornar a dalt
 

sany0179_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Modificacions a la meva Vectrix!
Reply #5 - 25.08.2008 a les 09:11:59
 
El parafangs posterior retallat... La forma del retall no l'ha dissenyat un servidor:  Ve grabada de sèrie en el parafangs original... era impossible no seguir-la!
Si no hagués picat habitualment al baixar de les voreres, m'ho hauria estalviat, doncs el guany energètic no és gaire important.
tornar a dalt
 

sany0191_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Modificacions a la meva Vectrix!
Reply #6 - 25.08.2008 a les 09:13:25
 
I els ancoratges de fre sense pinça....
La pinça amb el circuït hidràulic intacte s'allotja en el lateral, sota els peus. Per passar la ITV només s'ha de tornar a muntar. Entre les pastilles de fre s'ha col·locat un gruix per evitar que els pistons surtin excessivament i es pugui vessar líquit de frens, altament corrossiu.
tornar a dalt
 

sany0188_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Modificacions a la meva Vectrix!
Reply #7 - 28.08.2008 a les 17:42:08
 
Aquí tenim una fotografia d'una vectrix original per comparar el retall del parafangs...
Podeu observar com està dibuixada la línia que he seguit per a retallar el plàstic.
tornar a dalt
 

fons_vectrix_riding_2_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Modificacions a la Vectrix n.249!
Reply #8 - 29.08.2008 a les 01:42:50
 
Avui he fet una volta de matinada, i he arribat a una conclusió determinant: la meva vectrix fa massa soroll!
Cercant per internet, he comprovat com ja han corregut rius de bits sobre aquest tema. També ha quedat clar que vectrix ha redissenyat la caixa d'engranatges per resoldre els problemes de soroll de  les primeres versions.

Adjunto, com a curiositat, la carat que he enviat al distribuidor, exposant el problema:

"
Estimados sres,

Les envio este mail en relación al ruido de los engranages planetarios de mi vectrix, unidad 249 del 2007, probablemente la primera moto eléctrica vendida a un particular en España.

Desde siempre el funcionamiento de esta unidad ha resultado algo más ruidoso en comparación con otras vectrix. Se esperaba que con el paso del tiempo este ruido desapareceria paulatinamente; Sin embargo, pasados 11.000 km este ruido no ha desaparecido, por el contrario,  ha pasado de un nivel que era algo molesto a un nivel de resonancia absolutamente insoportable, especialmente a velocidades pròximas a 7-8 km, 15 km, 30 km, 45 km y 60 km, y muy especialmente cuando el motor gira libre sin dar energia al motor. El nivel de resonacia es tan intenso que hasta se puede sentir como el asiento del conductor vibra.

A través de internet he comprobado  que hay otros usuarios también han sufrido problemas  relacionados con el ruido de la caja planetaria. Vectrix ha solventado el problema con el rediseño de un nuevo tipo caja planetaria que reduce los niveles sonoros hasta un umbral aceptable.
Se puede encontrar una referència en este post, segunda entrada, que reproduzco a continuación:

http://visforvoltage.org/forum/4592-vectrix-gear-noise-driving-me-crazy

" I noticed from Mr. Mik's pictures that between his Vectrix and mine there has been a design change in the ring gear. Mr. Mik's gear has "tabs" on it's outer diameter and looks very much like it should be a steel clutch plate in a large automatic transmission, not a ring gear. My scooter has no such tabs and therefore the gear is much wider in section between the tooth side and outer part of the gear. I think this leads to a more uniform gear because it is a lot stronger and able to hold its tolerance better. I have listened to Mr. Mik's recordings of his gear noise, and although mine has some noise, it is at least uniform and tolerable. If the vendor for this gearbox is Gertrag (which has been mentioned in Vextrix P.R) I am very suprised at the wide range in quality seen for this product. They are some of the best transmission engineers and builders in the world."

También aquí, primera entrada:
http://visforvoltage.org/forum/4582-gearbox-lube-revisited

"Also, there must have been a design change in the ring gear as it is different in my Vectrix from the gear in Mr. Mik's. Where Mr. Mik's Vectrux has a gear with "tabs or tangs" on the outer diameter of the Ring gear, there are none on the gear in my Vectrix. The outer diameter of my ring gear is smooth and therefore much thicker in section then Mr. Mik's. This would lead to a gear that could be held to a better tolerance during manufacturing and would maintain a more constant shape when heated in operation"

A la vista del ruido excesivo y considerendo la posibilidad de solucionarlo con la incorporación del nuevo engranaje, estaria sumamente agradecido si se solventara este defecto bajo garantia.

Quedando a disposición,
Atentamente,
Roger Layola"

Si heu llegit fins aquí, a hores d'ara us deveu preguntar que són les "Mr. Mik's pictures"...
El Mr. Mick es un Australià que ha tingut problemes amb el distribuïdor local i ha decidit fer-s'ho tot ell. És a dir, si els engranatges fan soroll, obre la caixa d'engranatges i la modifica per  a que en deixi de fer...

Aquí el article: mirar el final per a les fotos de com obre el engranatge!
http://visforvoltage.org/forum/3272-vectrix-real-world-testing-2-noise-levels
Espectacular aquest noi!


tornar a dalt
 

planetaris_1.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Modificacions a la Vectrix n.249!
Reply #9 - 29.08.2008 a les 01:44:07
 
Per minimitzar el soroll, ha fet el següent:

"With each planetary gear in its original position (by itself) the wheel was spun by hand (see below for technique) and the noise and vibration evaluated.

This revealed that planetary gear 1 (PG 1) caused a lot of noise and vibration, PG 2 almost none and PG 3 a little bit.

Next step: each PG was tested in all positions to determine if the PG or the position causes the different behavior.

The result:
PG 1 is noisy in every possible position.
PG 2 is quiet in every possible position.
PG 3 is a little noisy in every possible position.

Next step:

Find the least noisy position for PG 1; this turned out to be where PG 2 used to be.

Then find the least noisy position for PG 3 but only between position 1 and 3; this turned out to be position 1.

PG 2 was assigned the remaining position 3 because it was running smoothly in any position, anyway!

It is important to do this with only one PG in the gearbox at a time, otherwise the noise from the two other PGs will make it hard to hear the differences.

The overall result was a clearly less noisy gearbox when spun by hand. "
tornar a dalt
 

planetaris_2.jpg
  IP Logged
pàgines: 1 2 3 ... 5

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ