Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Periple del Peugeot 106 elèctric de Joan Danés! (Read 8449 times)
Roger_Layola





Periple del Peugeot 106 elèctric de Joan Danés!
23.05.2008 a les 16:50:46
 
En Joan danés Ha confirmat que també participarà en el rally solar phebus 2008!
S'ha comprat un peugeot 106 elèctric de segona mà...
Te una petita crònica a inetrnet a http://www.arenyautes.cat/node/1573, que reprodueixo aquí:

Quote:
LA PETITA HISTÒRIA DEL COTXE ELÈCTRIC GROC
Posted On: 24 octubre 2007 - 11:41pm by j o a n

Fa dos anys a casa va sorgir la necessitat de canviar el cotxe per treballar. Calia triar i van iniciar l’itinerari per les concessionàries, en algun lloc vam preguntar:
- Hi ha algun model de cotxe elèctric o alternatiu? - Què?, Com? No tenim res d’això, no se’n fabriquen pas d’aquests cotxes!.
Una família del poble es treia un cotxe de segona mà i ens el va donar, vam ajornar la decisió.

La idea de buscar un cotxe diferent no sotmès a les lleis del petroli s’anava obrint pas però era en principi una idea utòpica.
Internet i els cercadors són ara per ara els millors aliats de les idees utòpiques. Us expliquem algunes coses que hi vam trobar.
-A França fabriquen un cotxe amb un motor que funciona amb aire comprimit! Trucada: - Si, encara no es comercialitza, d’aquí uns mesos hi haurà un representant a Catalunya. Esperarem uns mesos i podrem tenir un cotxe. Passen sis mesos: - Encara no sabem res. Un any més tard igual, potser fabricaran el cotxe a la Índia....

Han passat dos anys, el cotxe que ens van donar, grinyola per tots cantons. La idea del cotxe elèctric segueix viva, malgrat els dubtes i les incerteses: Energia elèctrica? Però si també cal estalviar-la. I si és d’origen nuclear? I les bateries, no són productes molt contaminants?. Hi ha cotxes normals amb aquesta tecnologia o tot són cotxes experimentals i prototipus estranys?

- Hi ha l’híbrid de la Toyota, el Prius, amb un doble motor! – Si, però és un cotxe d’alta gamma amb un preu elevat i un estil que no encaixa amb les nostres demandes.

-Hi ha diferents models de cotxes petits com els que utilitzen els ajuntaments per fer les neteges dels carrers! – També són cotxes que no encaixen amb les nostres necessitats, només hi caben 2 persones i van a 40 km. per hora.

-Als Estats Units es poden fabricar cotxes elèctrics per peces, inclús hi ha tallers i cursets! - És una mica lluny.

Tot plegat sembla força difícil. El millor serà esperar....

A Internet trobem l’adreça de l’associació “Volt-tour” http://www.volttour.net/ després d’una trucada coneixem el seu president en Patrik. Per primera vegada connectem amb algú que coneix aquest mon i pot entendre aquesta inquietud. Les seves paraules són clares i molt sinceres:
- Ara per ara un cotxe elèctric no és per tothom, requereix un canvi de xip, no pots córrer a més de 80 km/h, és per trajectes curts. Cada 100 km. cal recarregar la bateria i tarda unes 6 hores. Sempre has de calcular les distàncies i planificar per endavant que faràs per no quedar-te sense energia, no podràs pas anar a buscar benzina amb una garrafa. A diferents països europeus ja fa anys que es comercialitzen, a França deu.

Quan es cerca una mica més a Internet, apareixen noves sorpreses:
-A Alemanya hi ha ofertes en el mercat de 2a ma, són cotxes normals amb un motor elèctric! - No és difícil comprar un cotxe en un altre país de la unió europea però ens fa falta algú que parli alemany per esbrinar més coses.

- Hi ha una empresa a Astúries, “Ve-O” http://www.veocars.com ! Finalment podem parlar amb en Sebastian i en castellà, un professor ple d’idees, amb una petita empresa que disposa de cotxes de segona mà que venen del mercat europeu, son cotxes normals. No podem triar gaire però hi ha un 106 groc, el petit de la Peugeot que ve de Suïssa. La Peugeot els va fabricar durant un temps per abastir el projecte de la ciutat francesa de La Rochelle. http://www.ville-larochelle.fr . Aquest model encaixa ja més amb les nostres demandes i necessitats....
El cotxe és més car que un cotxe normal però resulta molt més econòmic a l’hora de carregar-lo d’energia, 1'5 euros els 100 kilòmetres. Evidentment no cal baixar a la gasolinera, el pots “omplir” a casa en un endoll normal d’electrodomèstic.

Prenem la decisió i acceptem les limitacions del cotxe, ens assegurem que els concessionaris Peugeot de la zona en podran fer el manteniment, a Arenys de Mar ens asseguren que tenen les màquines adequades. I que els agradarà conèixer el cotxe.

Després de dos mesos de tràmits, converses telefòniques i missatges arriba en Sebastian amb el petit cotxe groc, malgrat la il·lusió, tot són incerteses i explicacions tècniques que al principi semblen complicades, ens faran falta uns dies per agafar confiança i afegir-lo a la nostra vida quotidiana

Nosaltres volem un cotxe perquè ens fa alta, no per plaer, ni per prestigi social, un transport segur, sostenible i silenciós. Perquè no un cotxe elèctric?, que ens permeti anar a treballar al poble o a veure la família. Igual com nosaltres moltes famílies es veuen amb la necessitat de disposar de dos cotxes. És una llàstima que el mercat dubti tant a l’hora de promocionar aquests cotxes i millorar-los per ser una alternativa seriosa.
En poc temps les coses es van movent, les constants notícies sobre el cavi climàtic i els perjudicis de la contaminació sembla que van influint a poc a poc en molta gent, quan en parlem amb els amics o amb la família tothom escolta, tenim l’esperança que el mercat s’obrirà, hi ha models elèctrics petits que arriben de la Índia, cotxes d’hidrogen, híbrids, biocarburants... potser el cotxe elèctric no serà la solució definitiva, ja ho veurem.
Molta gent és crítica amb el sistema i amb les grans multinacionals del petroli, es pot parlar molt.... però com a consumidors, nosaltres tenim la última paraula.

L'escrit es de l'Àngels Vilà-Rius,
i molt contents que n'estem la Maria i el Joan.




tornar a dalt
 

106_petita.jpg
  IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Periple del Peugeot 106 elèctric de Joan Danés!
Reply #1 - 04.06.2010 a les 20:18:35
 
Jo vull un Saxo o 106 elèctric de segona mà per posar-lo a punt!
Però no en trobo cap de barat ni d'alemanya.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Periple del Peugeot 106 elèctric de Joan Danés!
Reply #2 - 08.06.2010 a les 17:03:44
 
prova de contactar amb aquesta gent:
http://www.veocars.com/turismos.html
Es on van comprar aquest peugeot 106.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Periple del Peugeot 106 elèctric de Joan Danés!
Reply #3 - 08.06.2010 a les 17:07:51
 
Roger Layola wrote on 08.06.2010 a les 17:03:44:
prova de contactar amb aquesta gent:
http://www.veocars.com/turismos.html
Es on van comprar aquest peugeot 106.


Hola Roger,

Gràces pel suggeriment, estic al corrent de veocars, i em semblen molt interessants les seves ofertes, sobretot en leasing amb l'electricitat inclosa, però més aviat buscaría una cosa barata, al voltant dels 5000-7000 eur per posar-hi unes bones bateríes jo mateix.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Periple del Peugeot 106 elèctric de Joan Danés!
Reply #4 - 09.06.2010 a les 08:33:21
 
El millor lloc on pots cercar-lo es a França, has de trobar algun peugeot/citroën que tingui fetes malbé les bateries. Com portes el francés?

Quote:
El grup PSA havia llançat al mercat diversos vehicles elèctrics entre 1993 i 1999. Es tracta del Peugeot 106 Electrique, és a dir, un 106 elèctric que només es va vendre a França. A més també es va vendre el Citroën AX elèctric. El 1993 s'iniciava a la localitat francesa de de La Rochelle una experiència pilot del grup PSA per provar els seus elèctrics.

En aquesta experiència pilot es van provar 25 Citroën AX Electrique i altres 25 Peugeot 106 Electrique, experiència que es va realitzar per a comprovar la viabilitat d'aquests vehicles en ús urbà. Des d'aquest moment es posaven a la venda a França dos models elèctrics, sortint molt pocs fora de les fronteres gales.

El Citroën AX elèctric comptava amb un motor concebut per la societat Leroy-Somera, de corrent contínua controlada per una caixa electrònica. La seva potència és de 20 kilowatts i arriba a una velocitat de 91 km / h. No comptava amb canvi de marxes, només un botó a la consola central que en accionar-activa el sentit de la marxa enrere modificant la rotació del motor.

Per la seva part el Peugeot 106 elèctric utilitzava el mateix sistema que el seu hermamo l'AX, però segons es coneix tenia una velocitat màxima més gran que arribava fins als 110 km / h. L'autonomia del 106 elèctric estava entre els 80 i els 100 km (depenent de la conducció) i es podia recarregar el 80% de les bateries en 2 hores i mitja, necessitant sis hores per carregar completament.


Ambdós models també comptaven amb un panell d'instrumentació redissenyat, on desapareixia el compte revolucions i apareixia un indicador de potència elèctrica i un indicador de la càrrega de la bateria. Com a curiositat, afegir que una empresa asturiana té diverses versions del Peugeot 106 elèctric i altres models elèctrics d'ocasió en venda.

A més el grup PSA hi ha hagut diversos models elèctrics en proves o sense comercialitzar a gran escala, com la Berlingo que també va tenir la seva versió elèctrica. I el 1995 el govern gal va llançar un pla per impulsar la compra de vehicles elèctrics (una mena de Pla MOVELE) amb la intenció de comptar amb 100.000 vehicles elèctrics per a 1999. Per tant ara els nous Citroën C-Zero i Peugeot ió ja van comptar amb diversos predecessors (fins i tot van existir Citroën Saxo elèctrics), encara que fos de manera tímida en el mercat o restringits per a entitats importants.



L'interès del govern francès en els vehicles elèctrics s'explica per la sòlida infraestructura de centrals nuclears que hi ha en tota França, capaces de produir prou excedent energètic com per recarregar aquesta "nova" demanda de  100.000 cotxes elèctrics al 1999...  Una manera intel·ligent de reduir la dependència fòssil, llàstima que el peak oil es retardés 10 anys més del inicialment previst per M. Hubbert.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ