Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
La densitat energetica del petroli.. (Read 3302 times)
Roger Layola i Fabra(Guest)
Guest




La densitat energetica del petroli..
21.02.2008 a les 14:19:50
 
Un gest tan quotidià com reomplir el diposit del cotxe de la familia em va dur a la seguent reflexió:
56.5 litres de diesel, amb un cost aproximat de 60 euros: Un litre de gasoil equival aproximadament a 10700 wh/l.
Per tant , en menys d'un parell de minuts van entar al diposit 10700wh/l x 56.5l = 604.550 wh.

Més de sis-cents mil watts!!!! Amb tanta energia, sembla fàcil moure aquestes màquines monstruoses i pesades, malgrat l'ineficiència implícita dels seus motors tèrmics....
Per comparar, la bateria de la meva moto elèctrica VECTRIX té 3700 wh de capacitat que han d'entrar pacientment (i en fila índia) durant dues hores en 80kg de bateria nickel metalhidrur... Unes 165 vegades menys de capacitat energètica!: El que es el mateix, podria recarregar a 165 motos com la meva...  Per tenir una capacitat energètica semblant al meu vehicle elèctric  necessitaria més de 13.000 kg de bateries.

La capacitat enrgètica de la meva moto es resumeix en una trista llauna de tamany cocacola de 33 cl de diesel.... Sembla sorprenent que em permeti circular més de 60 km!
Queda clar que les bateries mai podran substituir la densitat energètica dels hidrocarburs. I quan aquests hidrocarburs comencin a faltar (que ja queda molt poc, cerqueu el terme "peak oil") caldrà no aferrar-se als costums propis d'una abundancia energètica que esta deixant d'existir. Es injustificable des del punt de vista de la conservació energetica necessitar 2 tones de metall per moure una persona de 80kg. També es injustificable viatjar cada cap de setmana a la 2a residencia de la cerdanya. Amb la falta de petroli, els vehicles electrics tindran la seva oportunitat en el dia a dia, pero no podran substituir de cap manera als cotxes actuals. L'era de les llarges distancies i les descomunals potències està arribant a la seva fi.

Quan més aviat en prenguem consciència, menys punyent serà acceptar la perpètua decadència energètica a la que ens enfrontem.

Bona nit, i bona sort.
Roger Layola
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ