Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Excursió hivernal en bici elèctrica pel Pirineu!! (Read 4006 times)
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Excursió hivernal en bici elèctrica pel Pirineu!!
13.11.2005 a les 21:15:25
 
Quote:
Excursió hivernal en bicicleta elèctrica pel Pirineu
pere [192.168.0.2]
3/ 1/04


Amb un vent molt fort en contra, glaç a la carretera, barrufa, temperatures sota zero i a la tornada de nit vam fer ahir 50 km sense recàrrega per carreteres de muntanya.
Sortida de Sant Martí de Canals (650m sobre el mar) cap a la Pobla de Segur (500m), d'allí per la carretera vella cap a Sant Miquel del Pui (680m), el Congost d'Erinyà, Senterada, la Pobleta de Bellveí i Montcortès. Cada bicicleta portava a més de la bateria operacional una de reserva, cosa que ens permetia anar tranquil·lament sense haver d'estalviar energia i fent velocitats relativament altres (15 km/h de promig per tota la pujada). Les primeres bateries es van esgotar quan faltaven pocs metres per arribar, segurament sense el pes addicional de les bateries de reserva haguéssim arribat del tot, però voliem tenir prou energia per a la tornada amb els fars halògens i fer sense problemes la pujada cap a Sant Martí, amb 2 km al 9% constant. Gràcies a la pedalada també vam arribar relativament lleugers de roba a dalt.

La tornada va ser, amb baixada, extraordinariament ràpida gràcies al vent d'esquena que ens havia frenat durant la pujada (de vegades ens aturava més el vent que no pas el pendent). Velocitat mitjana 51 km/h amb una punta de 73 km/h, entre altres gràcies als potents fars que ens permetien veure les plaques de gel a suficient distància. A l'arribada encara hi havia 50% de reserva a les segones bateries, malgrat la capacitat reduïda degut a les baixes temperatures.

Quote:
Re: Excursió hivernal en bicicleta elèctrica pel Pirineu
pere [192.168.0.2]
3/ 1/04


PD: L'alçada del lloc on anàvem era de 1100 metres sobre el mar, amb un pendent prolongat (6.5 km) en el tram final de la pujada.

Quote:
Re^2: Excursió hivernal en bicicleta elèctrica pel Pirineu
pere [192.168.0.2]
4/ 1/04


Resposta d'en Roger Layola:

Molt interessant!
En aquestes condicions el motor electric deu ser una ajuda inestimable.

Jo encara he ensamblat la bateria sobre la bici.  M'he adonat que gracies a unes rodes molt primes , un seient altíssim per poder estendre gairebé el genoll i un canvi de marxes sobre utilitzat em permeten de limitar els danys als genolls sense notar-ne (ara encara a la meva edad) tants danys com abans.

On si tenia problemes era en excursions llargues de 120 km per carretera (tot i les precaucions) i en mountain bike, en les maleïdes pujades de collserola de més del 10%!

Ara recentment m'he comprat una bicicleta de free-dual, molt resistent però pesada: 16kg. Li he col·locat un rotor, uns plats i que angulen les bieles de manera que no hi ha punt mort en la pedalada. No m'ho podia creure al probar-ho: podia superar en rampes de pujada a companys que anaven amb bicicletes de 11 kg, i sense carregar gens els genolls!! Semblava una força misteriosa m'impulsava amunt en aquells llocs on l'angulació de pedals abans frenaven les cames. La prova inversa, un company amb el rotor i bici de 16kg i jo la de 11 va tenir el mateix resultat: va guanyar ell!! Aquest invent m'obre un nou horitzó de possibilitats, i la certesa que es un sistema molt més biomecànic. Si els interessos comercials cedissin, totes les bicicletes, inclosa la flyer, acabaria portant aquest sistema molt més natural i lògic.
Per la carretera oberta, la bona manera de mitigar l'esforç contra al vent es un motor... i un bon carenat...

Amb la bateria de 50 Ah 36v, que em donarà un cop montada una autonomia combinada amb camés de uns 180-250km ( podria acostar-me a la pobla en un trajecte d'un dia): estic estudiant la possibilitat de col·locar la bateria en un remolc de ruta de bici al darrera...
mentrestant no tingui recursos, el Patrick em pot deixar pels encontres d'elèctrics una bateria de nickel cadmi de 7 Ah i 36v que tenia d'un projecte d'un patinet aparcat. (procuraré no fondre-la fent gas a fons)

Quote:
Re^3: Excursió hivernal en bicicleta elèctrica pel Pirineu
pere [192.168.0.2]
4/ 1/04


Lo del remolc jo fa temps que ho tenia pensat! Fins i tot hi cabria un panell solar de 110 watts que podria servir per allargar moltíssim l'autonomia amb poc pes.
Per desgràcia ho he consultat al codi de circulació de l'estat espanyol: com a únic país europeu (altra vegada, quina vergonya!) a l'estat espanyol qualsevol tipus de remolc està EXPLÍCITAMENT prohibit en bicicletes.

Ho dic perquè encara que fins i tot s'en venen i disposen d'homologació europea, però de moment tothom qui ho ha provat ha acabat havent-ho de deixar, per aquest motiu.

Quote:
Resposta d'en Roger Layola:


una llàstima la normativa aquesta... encara ha sabut més greu que després que haguessis recorregut 100.000 km sobre un vehicle electric a alemanya, que és legal en tota Europa... excepte a espanya!!, ara no tel deixi conduir a la Pobla perquè no és homologable... per favor! És vergonyós!!


Copyright © 1996 Lilikoi Software, Inc. www.lilikoi.com. All rights reserved.

Volttour (nihil obstat)
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ