Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
webpage bicis elèctriques (siau a les flyers) (Read 8988 times)
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

webpage bicis elèctriques (siau a les flyers)
13.11.2005 a les 21:01:46
 
Nova pàgina per a les bicicletes elèctriques
pere
17/ 6/03


--------------------------------------------------------------------------------

A proposta d'en Roger Layola he engegat una pàgina per a les bicicletes elèctriques en general. De moment hi ha molt poca cosa i està oberta a col·laboracions, idees, però tot és encara a concretar.
En funcionament ja hi ha un fòrum/llista de correus per a usuaris de bicicletes elèctriques. No és públic, cal demanar nom d'usuari i contrasenya, ja que volem que sigui un punt d'intercanvi d'idees i experiències i per a coordinar accions, coses que no cal fer públicament.

La pàgina tindrà l'adreça www.electric-bike.org, fins demà segurament no funcionarà correctament. De moment només funciona bé http://electric-bike.org
"."


--------------------------------------------------------------------------------

 
Copyright © 1996 Lilikoi Software, Inc. www.lilikoi.com. All rights reserved.
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
Roger_Layola





Re: Nova pàgina per a les bicicletes elèctriques
Reply #1 - 19.03.2008 a les 17:10:28
 
Hola!
Tinc un amic, l'Alex,  que arran de la seva experiència amb el phebus 2007  ha fundat una associació de bicicletes electriques sense ànim de lucre, estan tot just començant i potser els aniaria bé fer ús d'aquesta web que vas iniciar. Encara està operativa?
Roger
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: Nova pàgina per a les bicicletes elèctriques
Reply #2 - 19.03.2008 a les 18:31:26
 
Quote:
Hola!
Tinc un amic, l'Alex,  que arran de la seva experiència amb el phebus 2007  ha fundat una associació de bicicletes electriques sense ànim de lucre, estan tot just començant i potser els aniaria bé fer ús d'aquesta web que vas iniciar. Encara està operativa?
Roger


Hola!

El domini em va caducar i vaig abandonar també la web, ja fa anys. M'he passat completament a la bicicleta de força muscular, d'elèctrica ja no en tenim cap.

El que vull fer ara és just el contrari: una bicicleta on, pedalant sense desplaçar-se, generi electricitat, connectada als panells solars del servidor!
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
Roger_Layola





ja no tens les Flyers?
Reply #3 - 20.03.2008 a les 04:02:06
 
hola pere!
Això si que és una sorpresa!
Ja no tens les Flyers? no us queda cap vehicle electric?
van tenir algun problema com la del Angel Puig?

Per construirte un generador, és fàcil que agafar un alternador de camió d'algún desguaç i engranar-lo amb uns pedals. El alternador adapta la tensió de sortida segons la carrega de les bateries i a les revolucions que gira...
Tenim un amic, en Jordi Perellada que aglutina coses d'aquest estil, si vols li puc tramete la consulta.

Al passat rali phebus va asstir un  alemany que construieix aerogeneradors amb les dinamos integrades en eix de bici, que  tenen variador electronic i una eficiència molt alta....  les aspes les posava sobre els radis de la roda.. el problema es que surt a un preu elevat.

Es interessant mirar els aerogeneradors de subasta d'ebay, tenen potencies notables amb carregador incorporat a un preu ajustat.

Sobre la web, mala sort, però si tenen dubtes de com montar-la et fa res que trameti alguna consulta?
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Re: ja no tens les Flyers?
Reply #4 - 20.03.2008 a les 06:11:53
 
Quote:
Ja no tens les Flyers? no us queda cap vehicle electric?
van tenir algun problema com la del Angel Puig?

Doncs ja no en tenim cap. Alguna s'ha mort de vella, alguna altra d'accident amb certa violència, i alguna per mort de bateria. Però també és una qüestió de convicció: crec fermament que també un vehicle elèctric fa pol·lució, sobretot en quan a les bateries, i consumeix recursos naturals. Mentre siguin quatre gats cap problema, però si un dia es generalitza... no hi vull contribuir, i més atès que una bicicleta convencional acaba tenint, un cop el cos entrenat, millors prestacions en trajectes llargs, com ha quedat demostrat diverses vegades quan hem fet viatges mixtes (flyer i bicicleta convencional).

Quote:
Per construirte un generador, és fàcil que agafar un alternador de camió d'algún desguaç i engranar-lo amb uns pedals. El alternador adapta la tensió de sortida segons la carrega de les bateries i a les revolucions que gira...

Més fàcil: agafant una Flyer existent, només cal treure-li la cadena i fixar-la perquè no caigui: el motor es comporta com a generador, i l'electrònica, amb la bateria desconnectada, la rectifica directament a corrent contínua que està disponible a les connexions de la bateria sense més: aquest serà el destí final de l'últim parell que ha sobreviscut.

Quote:
Sobre la web, mala sort, però si tenen dubtes de com montar-la et fa res que trameti alguna consulta?


Cap problema. I poden fer servir l'infraestructura del servidor si volen, que és un pel estrambòtica degut a consideracions energètiques i de seguretat (sense base de dades relacional, ni php ni accés FTP). Hi han una pila de webs funcionant aquí: http://www.casacota.cat/teranyina?num=1158777049
tornar a dalt
 
 

veure perfil | web   IP Logged
Roger_Layola





webpage bicis elèctriques
Reply #5 - 23.03.2008 a les 23:29:51
 
Quote:
"Però també és una qüestió de convicció: crec fermament que també un vehicle elèctric fa pol·lució, sobretot en quan a les bateries, i consumeix recursos naturals. Mentre siguin quatre gats cap problema, però si un dia es generalitza..."


Una llastima que hagin acabat així. Es cert Pere, la tecnologia elèctrica no es escalable ni ecològica... La producció de les bateries del tan cacarejat toyota Prius han creat una greu zona morta a Estats Units, fent un gran desgavell ecològic... però fins quin punt et pots radicalitzar?
Fabricar una bici també requereix enormes quantitats d'energia i genera polució, també les sabates i roba que dus, el menjar que compres que s'ha transportat més de 1000 km etc... Pots tancarte en una bombolla autosuficient a Sant martí, on t'autoabasteixes de Menjar, roba, llum, o pel contrari, continues contaminant com tothom, tot i que intentes reduir la teva emprenta, però seguin consumint productes bàsics i essencials?? On esta el límit? personalment crec que, tot i que la situació es deseperada, mai els extrems radicals són bons.

Quote:
"una bicicleta convencional acaba tenint, un cop el cos entrenat, millors prestacions en trajectes llargs, com ha quedat demostrat diverses vegades quan hem fet viatges mixtes (flyer i bicicleta convencional)"


Recordo que vam tenir una discusió en el 2001 sobre les flyer, quan encara jo anava amb una mountainbike atrotinada. Flyer hauria d'haver creat una bici de carretera electrica. Si les flyers haguessin estat meves, hauria tret portaequipates, parafangs, canviat llantes, posat cobertes llises de caretera etc ... hagués reduit molta inercia i hauria guanyat eficiència.... pots justificar que no servirien per terra, però les curses del cross europees amb bicis de carretera demostren el contrari.


Sobre la web, moltes gràcies per l'oferiment. ho comentaré a en Alex.
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ