fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> els nostres invents >> MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1294918436

missatge començat per victor a 13.01.2011 a les 11:33:56

títol: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per victor a 13.01.2011 a les 11:33:56

Aparell molt interessant, et diu el nivell de tensio de cada cel.la y guarda el grafic durant 36 hores, a mes te 8 tipus d'alarma, pero nomes per 8 cel.les liti, niquel, mtal hidride, y plom.

http://www.ev-power.eu/index.php?p=productsMore&iProduct=327&sName=celllog8-logger

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per victor a 13.01.2011 a les 11:35:46

nomes 28€ + ports + 20% iva, y a la republica checa

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per Roger Layola a 13.01.2011 a les 22:27:14

Interessantíssim!!
M'agradaria tenir-ho a la moto.

La vectrix té 102 celdes, 102/8= 13 aparells, 364 euros. Si es posés a mesurar en packs de 3, encara seria prou acurat per a detectar cel·les dèbils que estan perdent voltatge. 4 aparells abastarien 8x4x3 cel·les, 96.

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per victor a 14.01.2011 a les 16:57:33

JEJEJEJJE, confirmat, n'he comprat dos unitats y dues cel.les de liti per reparar la bateria de la bici. JEJEJe
Ja tinc ganes de tenir-l'hos a les mannnsssssss, jejej BICI NOVAAAAA

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per Roger Layola a 14.01.2011 a les 18:32:25

diosssss
genials!
truca'm quan ho fagis, que et vull ajudar!

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per victor a 15.01.2011 a les 08:58:09

D'acord Roger, em penso que pel dilluns o dimarts els tindre a casa, et trucare quan els tingui. jeje

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per patrick a 16.01.2011 a les 18:51:44

Hola Victor,

Jo he muntat a la Renault Kangoo Electrique un dataloger semblant. Es el Pak Trakr i esta fabricat a USA. Puc tenir una lectura instantània de totes les 22 cel·les de ni-cd SAFT del meu cotxe. Ajdunto foto :)

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per Roger Layola a 17.01.2011 a les 15:54:27

Quan et va costar, patrick?

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per patrick a 17.01.2011 a les 16:54:02

35 USD. amb transport inclos. Pagat per Paypal. Si algu demana que digui que ve de part de Patrick R. .... sempre ajuda ... ;)

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per victor a 17.01.2011 a les 21:56:58

Patrik una pregunta? l'aigua que poseu a les bateries de ni-cd de la kangoo y el joan al seu citroen, ¿perque es?, esq he entrat a Shaft i posa que es per refrigerarles ¿pot ser?.

Et deixo l'enllaç.
http://www.saftbatteries.com/Produit_STM___High_energy_module_for_traction_293_44/Language/en-US/Default.aspx#CaracsTechniques

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per patrick a 18.01.2011 a les 22:09:58

Hola Victor,

Es correcte. Les bateries SAFT tenen dos liquits : un es l'aigua destilada que va al electrolit. Es recomana anar omplint de forma periòdica. L'altre aigua es aigua de refrigerant per refrigerar les bateries. En el Peugeot de Joan Danes les bateries SAFT porten aigua refrigerant (Model SAFT MRE), pero en la meva Kangoo Electrique les bateries es refrigeren per aire (Model SAFT MR).
La Citroen Berlingo Electrique de Volt-Tour (la que estem reflotant) en principi també va amb SAFT i refrigerant d'aigua. Pero s'ha demostrat que amb una bona ventilació per aire, també poden funcionar bé.
Salutacions Patrick Renau :)

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per victor a 27.01.2011 a les 22:29:45

unes fotos del dataloger. no es veuran gaire be..es el premontatge..jeje

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per victor a 27.01.2011 a les 22:31:09

.

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per victor a 27.01.2011 a les 22:34:33

ho sento les fotos son molt dolentes dema intentare fer-les amb la camara bona.

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per victor a 28.01.2011 a les 08:42:10

L'unica pega que li veig es que te un munt de cables. I clar el problema es que son de 0,5mm2 y van conectats directament a la bateria sense proteccio perque no he trobat una manera que sigui el mes petito posible per posar uns fusibles a cada borna de la bateria per protegir de posibles curtcircuits per fregament o aplataments de la manguera de cables.

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per Miquel Martin a 28.01.2011 a les 18:07:08

Vaja, esta molt be poder veure el voltatge per cada cel.la !

Casualment jo estic mirant aquest tema de la seguretat del cablejat de detecció d'un pack de bateria per posar un BMS, i resulta que el cable de coure de 0.5mm2, depenent del tipus, fabricant i aillant que porti, petarà entre 3 i 10 Amp, i produirà bastant calor.
En principi no és un risc d'incendi perque l'aillant es no propagador, pero es molt millor evitar-ho.

A mi em preocupa especialment un posible sobreescalfament en un conjunt de cables ( tinc 19 cel.les ) el cirtcircuit resultant sí que podria esser un risc d'incendi evident !    :o

mira aquest fusible:

http://www.diotronic.com/componentes-mecanicos/fusibles/fusibles-para-circuito-impreso/074505fusible-rapido-2a-pfu2_R_159_7713.aspx

Per exemple a Diotronic, al carrer Muntaner, pots trobar fusibles miniatura en format per a circuit imprès. Te el tamany d'una resistència de 1/4W, un de 2A ofereix una resistencia de 1 Ohm, si fa o no com un metre del cable de 0.5mm2. per tant, l'efecte que pot tenir sobre la medició del voltatge en la cel.la, es despreciable, sembre que tots els cables de medició en portin un igual.
Per a evitar rotura mecànica, el millor es soldar un trocet de cable al terminal per a la borna de la cel.la de bateria, posar un trocet de macarró aillant termoretràctil, soldar el fusible, soldar la resta del cable i tapar el fusible amb el termorretràctil. No convè soldar el fusible directament al terminal perque no te la flexibilitat del cable i es trencaría amb el temps.

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per bit-amina a 06.02.2011 a les 12:43:17

Victor, mira't això.

http://genki.home.ionet.net/BattMon/BattMonArticle.html

Jo tinc un prototip basat en aixo, pero amb algunes millores funcionant al laboratori, per monitoritzar fins a 128 cel·les. Estic acabant de programar el software de control i mirar també de posar un shunt a la proto-board per intentar fer una estimacio de capacitat de bateria i km restants.

ja vam parlar dissabte dels defectes del Celllog-8M, jo en tinc 3 muntats per monitoritzar les 20 cel·les de liti que duc a la moto i no va pas malament encara que es una mica limitat. Quan tingui una estona et fare unes fotos de la moto per que vegis com ho vaig fer pel tema dels cables, ho tinc tot entubat i amb connectors per cada pack de cel·les.

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per Roger Layola a 07.02.2011 a les 08:34:35

Hola Jordi! molt interessant!
Veig que es es podrien monitoritzar les 102 celdes de nIMH de la Vectrix... però seria complexe cablejar el tema....

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per bit-amina a 07.02.2011 a les 13:38:53

Adjunto del cablejat que tinc al pack, com pots veure ho tinc passat per sobre de les valvules de seguretat de les cel·les i ho remato amb un conector de 6 pins (en faig servir 5) per les bateries que van al principi de cada celllog, i pel segon pack de cel·les connectors de 4 pins que completa els 9 pins que necessita el celllog. a l'altre costat tinc els mateixos connectors entubats i al final he muntat connector DB25H que va a una caixa de plastic retex amb un connector DB25M on convergeix tot el cablejat.
Com vam comentar a la reunió si no es imprescindible no fagis servir els 8 connectors del cellog perque poden donar problemes, es recomanable fer servir nomes 6 entrades. si vols mes informació sobre l'apartat tècnic del cellog podria explicar-te extensament aquests raonaments.
http://www.tppacks.com/proddetail.asp?prod=EBKE-x-CMS-BAL
En Gary de www.tppacks.com (enllaç) ja té fet l'estudi i ven les PCB perque et puguis muntar tu mateix el cellog. Si vols tinc els esquemes tècnics d'en Gary de quan ho va dissenyar.

Una abraçada,

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per bit-amina a 07.02.2011 a les 13:48:38

pel tema de la vectrix, no recordo si totes les cel·les anaven en sèrie o hi havien packs fets en paral·lel, lo meu son les Thundersky, pero depenen de com estiguin col·locades podriem fer servir connectors militars de 30 o 50 pins, jo en tinc un perque el vegis, son molt resistents a la intempèrie i es troben bastant econòmics., pero en tema de monitoritzar jo apostaria per una protoboard programable i un petit circuit d'aïllament optocoplat de les cel·les com el que he proposat abans, t'adjunto foto del que estic preparant...

salutacions,
bit-amina

títol: Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
escrit per Jan Delcrous a 24.09.2011 a les 19:14:29


victor_b escrit a 14.01.2011 a les 16:57:33:
JEJEJEJJE, confirmat, n'he comprat dos unitats y dues cel.les de liti per reparar la bateria de la bici. JEJEJe
Ja tinc ganes de tenir-l'hos a les mannnsssssss, jejej BICI NOVAAAAA



Hola Victor : no he vist la manera d´enviar-te un privat i per aixó aprofito aquest espai per fer unes consultes.

No em coneixes,fa poc que he aterrissat per l´assocoiació.Veig que tens una bici amb bateries i potser em pots orientar.Vull posar
una ajuda a la meva bici i he donat voltes per fòrums,Volt-Tour i n´he probat de comercials que no m´ha fet el pes.Sembla que un
giny tan senzill i elemental com la bici hauria d´estar ben resolt i ser un primer pas per començar a conèixer aquest món de la mo-
vilitat sostenible.Em fa basarda pensar en uns nivells superiors com poden ser les motos o furgonetes...
Havia pensat en posar un motor de 350 W 36V i una bateria de LiFePO4 de 16 A i 36 V que em dongui una autonomia de 50 Km
sense la possibilitat,per ara,de recarregar.No sóc gens atleta i on visc tot són pujades i baixades.Convé que el motor no faci re-
sistència a les baixades o al pedalar sense connectar.Free Wheel en diuen ? Els que no són amb planetaris crec que degut a la
remanència dels imants de neodimi fan el ròssec,no? La meva bici pesa 15 Kg i jo 90.Cal afegir el pes del Kit.Vaig amb tres plats
i sis corones amb relacions que van d´1:1 a 1:3.Les rodes són 700 primes de carretera.Havia pensat posar-ho al darrera per
qüestió de tracció i el pack de bateries,BMS i controlador al quadre.A més del PAS m´agradaria un pulsador per quan haig d´empè-
nyer la bici en una pujada forta i vaig a peu.No puc posar maneta giratòria tipus accelerador de moto doncs els canvis de plats i corones són amb punys giratoris.
No pretenc agafar velocitat,en faig prou amb 25/30 K/h.Suposo que els motors amb planetaris deuen tenir relacions curtes amb més parell i d´altres amb una relació més  llarga per còrrer més.
He mirat els Golden Magic Pie que els comentaris no els deixen gaire bé, Chrystalite,Schascher alemanys,i d´altres que no m´en recordo.Quan més llegeixo més embolics em faig.Quins Kits em recomanes ? Punts de venda a casa nostra ?.No sé com funciona
la compra per Xarxa ni Pay Pal.No tinc tarja de crèdit i em fa cosa comprar un producte que si no va bé m´el tinc que empassar.
Post venda,garantia i recanvis també em fan rumiar.Aquesta despesa hauria de amortitzar-la almenys durant un parell d´anys i si
la mecànica i l´electrònica no aguanten 8000 Km no m´hi poso a fer "gasto",ja vaig bé amb la Mobylette.Cada dia faig 6 Km i una
vegada a la setmana 45 Km.
He vist una casa a Txèquia, ev.motors.eu, que sembla que tenen de tot.La coneixes ? Com va el tema de l´IVA,duanes i ports ?
Els meus coneixements d´anglés són molt precaris i em quedo a mitges llegint les Webs.Si poso el translate Google a vegades diu que la pàgina és massa llarga per traduïr-la...

Per cert,estic fent gestions amb els de l´ajuntament del meu poble a veure si s´animen i posen un punt de recàrrega.Hi passa el
Bici Carril Ripoll-Olot-Amer-Girona-Llagostera St.F. de Guíxols.130 Kmts que uneixen el Pirineu amb la Costa.Amb serveis adap-
tats per a gent amb movilitat reduïda.Pot ser simpàtic i potser s´animen altres consistoris a apuntar-se una medalla eco que fa
modern...Ja veurem com respira.Si surt bé,ho penjaré al fòrum de l´associació.

Gràcies per la paciència de llegir aquesta "parrafada".No sé com sintetitzar.Si em vols escriure un privat,millor.
, jandelcrous-cargol-gemailpuntcom

Salut                 Jan del Crous

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.