fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> els nostres vehicles >> vectrix i les bateries de Liti, part IV
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1282663751

missatge començat per Roger Layola a 24.08.2010 a les 15:29:11

títol: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 24.08.2010 a les 15:29:11


cita:
Comença la volta al món en 80 dies amb cotxe elèctric
Actualitzat a les 19:40 h   16/08/2010
Un petit comboi de vehicles elèctrics sense emissions ha començat la Zero Emission Race des de la seu europea de l'ONU a Ginebra. L'expedició, com la de la novel·la de Jules Verne, farà la volta al món en 80 dies. La marxa, impulsada pel Programa de Nacions Unides pel Medi Ambient (PNUMA), travessarà 16 països i més de 150 ciutats, com ara Berlín, Munic, Moscou i també Xangai, des d'on es desplaçarà en vaixell a Vancouver.


http://www.zero-race.com/

Fantàstic!!!. Requeriments per participar:


cita:
Per poder-s'hi inscriure, el vehicle ha de ser capaç de recórrer 250 km a una velocitat mitjana igual o superior a 80 quilòmetres per hora, a més de poder fer 500 km al dia amb una aturada per recarregar  les bateries de quatre hores.


Una mica exigent... la sorpresa ve quan miro els participants.. entre ells hi ha... Una vectrix??? com????????

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 24.08.2010 a les 15:41:11

Després de fullejar la pagina web del equip participant, tot queda aclarit.. surt la seva vectrix desventrada amb un tou de bateries de liti Polimer...

http://www.team-vectrix.de

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 24.08.2010 a les 15:59:47

Una de les grans ventatges de la vectrix és la gran capacitat de càrrega que té...

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 24.08.2010 a les 16:06:10

Algú s'imagina quin sistema de BMS és?
Noteu que el mòdul de bateries s'està insertant dins la vectrix. Agy no es la marca de la bateria, només el fabricant de la placa de circuït superior. Un treball molt fi.

http://www.agy.com/markets/electronics.htm

Cada BMS governa una única cel·la. Segons la fotografia hi han 35 cel·les, que a 3.7v per cel·la donen 129.5 volts nominals (quadra perfectament amb la antiga bateria). Ara bé, aquesta cel·la que és exactament?
En un foro d'internet es diu el següent:


cita:
I´ve got Mail from Vectrix Germany today (Thanks to Sven). The Vectrix is original,
only the charger and the battery have been changed. It´s a lithium-pack, which can
storage about 15 KWh! The Vectrix should be able to reach 250 km, maybe about 400
km after some Modifikations(Sven did not write about why the ranga should increase).
Its a rather expensive prototype - to expensive for mass production.


O sigui que la bateria té 15Kwh. Per tant cada cel·la controlada per BMS de liti polymer té 120 Ah. No hi ha cel·les prismàtiques de liti polímer, són fabricades en bosses bidimensionals. Per fer aquests prismes grocs podríem  parlar de 6 cel·les de 20 Ah de liti polímer en paral·lel en cada cel·la, en una serie de 35, totalitzant 210 cel·les...

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 24.08.2010 a les 16:10:04

.

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 24.08.2010 a les 16:19:22

Aquest equip disposa d'un think de 5a generació, al que (segur) que li han posat bateries noves...
Si tan anti co2 són, amb què deuen recarregar la vectrix? amb un pack de liti thundersky? Podria ser, es veuen dos cables gruixuts de corrent continua, i una capsa en arribar a la vectrix que podria regular l'entrada d'energia. Un carregador ràpid i eficient...

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 26.08.2010 a les 11:36:06

Aquesta foto molt recent, es veu com li han posat una caixa addicional amb més bateries, que li permet augmentar la autonomia dels 250 km als 400 km. Quin tingués diners per comprar-ho....

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 26.08.2010 a les 11:46:00

Simultaniament, diverses vectris son reconvertides a liti de manera artesanal arreu del món: us postejo un parell d'exemples. Aquest primer amb bateries thundersky de 60 Ah (duplica la capacitat inicial)

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 26.08.2010 a les 11:48:56

En aquesta proposta, bateries  de 40Ah d'un altre fabricant.
Quan arribaran les bateries de liti oficials de vectrix?
Es comenta que Vectrix va fer una segona temptativa  de comercialització amb bateries de plom, rebutjada pels distribuidors. El liti estava previst per aquest estiu 2010, però seguim sense noticies clares. Probablement entraran principis de 2011.

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 27.08.2010 a les 12:53:34

ultimes noticies:



cita:
During my visit, I was given a tour of the facility, and saw numerous 3 wheel versions, and the new lead-acid, lower cost, smaller,direct hub motor driven, modified Chinese 35 mile per hour scooter, as well as the LITHIUM BATTERY for future Vectrix VX-1 type scooters! Yes, I actually SAW and TOUCHED this LITHIUM Vectrix battery, which uses specially manufactured Li-FePo4 cells. These cells, in metal cases, are made by GOLDPEAK, and are physically sized especially for the Vectrix battery bay, each cell is similar in shape to the nickel-metal hydride cells, but much LONGER. They are installed in a SINGLE layer, but in 2 boxes, same as the present cells, and include battery management for each cell. A newer, much less expensive charger is also available now, so having to replace a charger will not be such a financial shock.


ressenya:
bateria especifica per a la vectrix.
Enfundades en metall per dissipar calor.
Un sol pis, accessibles des de dalt
Te BMS per cada Cel·la
El carregador serà molt més barat.
presumiblament es podrà optar per 30 40 i 60 Ah (ara hi ha 30 Ah)

Té molt bona pinta.

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 01.09.2010 a les 10:30:33

El equip Vectrix que dona la volta al mon té problemes amb l'aigua: està plovent a bots i barrals i han d'embolcallar els carregadors amb plàstic, i aleshores no es ventilen correctament i es sobrescalfen...

http://www.facebook.com/TeamVectrix

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 24.10.2010 a les 18:23:36

Finalment vectrix trenca el seu silènci i deixa veure les primeres preseries oficials de liti... hauran hagut de passar 4 anys des del llançament de la primera vectrix per a tenir una versió LIFEPO4.. Esperem que l'espera hagi valgut la pena.

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 24.10.2010 a les 18:24:03

.

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 24.10.2010 a les 18:24:39

.

títol: Re: vectrix i les bateries de Liti, part IV
escrit per Roger Layola a 24.10.2010 a les 18:25:25

.

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.