fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl vehicles >> vehicles de fabricació en sèrie >> Vectrix sobre el precipici. http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1239814257 missatge començat per Roger Layola a 15.04.2009 a les 16:50:57 |
títol: Vectrix sobre el precipici. escrit per Roger Layola a 15.04.2009 a les 16:50:57 Actualització: A novembre de 2009, vectrix, després d'un procés d'ordenació, s'ha convertit en New Vectrix. Aqueta novaempresa continuarà la producció de motos electriques. La crisi apreta. Empreses històriques com General Motors estan arruïnades i a punt de caure pel precipici. Vectrix també s'ha vist forçada a prendre mesures dràstiques. Per tal com pinta el panorama mundial, no crec que sobrevisqui al 2009, com moltes altres empreses. Quina desgràcia. Hi ha rumors de que potser la comprarà BMW o Harley Davidson.. És una autèntica llàstima, doncs continua essent de llarg la millor moto elèctrica del món. Aquesta és la tercera vegada que han matat al vehicle elèctric. Serà aquesta la última???. Texte publicat a investors.vectrix.com el 14 d'abril de 2009 cita:
Who killed the Vectrix? Descansa en pau, estimada Vectrix. Pionera de mena, t'ha tocat viure massa enrera. |
títol: Re: Adeu Vectrix: la vida ja no es bella... escrit per Roger Layola a 16.04.2009 a les 01:16:54 Qui ha matat la Vectrix? Us apunteu a especular que ha passat? - Estratègia comercial completament equivocada: el lema: "cool people ride electric" ho diu ben clar: la moto va ser prevista com una joguina d'alta tecnologia molt cool focalitzada essencialment sobre els yupies executius, que ara amb la crisi aquests principals clients potencials ja no existeixen. La manca de un model intermedi equivalent a 125cc a un preu assequible ha condemnat les vendes i la viabilitat comercial. - Manca de tecnologia al mercat: En ser els pioners, han hagut d'afrontar un sobrecost excessiu pel desenvolupament de tecnologia inexistent des de 0. - Inadaptabilitat als nous temps. Fa 13 anys, quan es va gestar el disseny de la moto, només el nickel metal-hidrur podia oferir prou autonomia i fiabilitat com per garantir un producte confiable. Però el mercat està evolucionant ràpid i a hores d'ara existeix tecnologia per equipar sobre la moto una bateria amb 250 km d'autonomia. Si enlloc de vendre una moto de 9000 euros amb 60 km d'autonomia en venguessin una de 11000 amb 250 km, probablement haurien fet unes quantes vendes més.... què més hi posarieu? |
títol: bancarrota escrit per Roger Layola a 15.07.2009 a les 09:09:58 Vectrix acaba d'anunciar la intenció de declarar bancarrota. La pagina oficial ha deixat d'operar. La pagina web d'investors encara és accessible: http://investors.vectrix.com/vectrix/disclaimer/?b=/vectrix/, s'ha d'acceptar les condicions per accedir. la pàgina dels manuals encara també es consultable. http://www.vectrixservice.com/main.php Recomano accedir i recopilar tota la informació possible (tinc user in contrassenya, pregunteu-me) cita:
|
títol: Re: Vectrix sobre el precipici. escrit per Roger Layola a 07.08.2009 a les 19:28:28 La pàgina web torna a estar Operativa.... www.vectrix.com Potser han trobat inversors??? |
títol: Els invesros li donaran aleeeees! escrit per Roger Layola a 30.09.2009 a les 18:15:09 Vectrix acaba d'anunciar oficialment "chapter 11", es una mena de fallida controlada que cerca reestructurar la companyia per garantir-ne la viabilitat. Apartir d'aquí, tot el I+Dque estava desenvolupat, com la bateria de liti, el generador de CNG i altres millores entraran a producció en un lapse de temps curt. La bateria de liti s'estima que vindrà a iberia dintre de 7 mesos. Valdrà el mateix que la actual, pesara menys, tindrà més autonomia, més acceleració... vaja, que per fi serà una opció comercialment viable per al gran públic. |
títol: Re: Vectrix sobre el precipici. escrit per Roger Layola a 09.10.2009 a les 16:42:25 Més novetats. La nova gama 2010 s'expandirà en 3 models, anomenats 50, 125 i la 250 (je! només li faltaria posar cc) El model actual canviarà, perdent el sistema planetari posterior en favor d'una corretja dentada al estil de la vectrix Superbike. Sense soroll, més eficient, més barat de construir. El motor integrat a la roda sense transmissió haurà d'esperar. En principi portarà de sèrie liti amb el doble de capacitat, a un preu de cost semblant. El sistema de fre regeneratiu canvia, la regeneració es farà amb la maneta de fre. I moltes altres novetats. Sobre el paper sembla una estratègia destinada augmentar la autonomia i reduir els costos, abaratint el preu de producció, i arribant a molts més clients potencials. Desitjo molta sort a Vectrix en aquesta nova fase comercial . |
títol: Re: Vectrix sobre el precipici. escrit per Roger Layola a 15.11.2009 a les 20:51:53 Dintre dels plans d'estructuració hi ha hagut una sopresa: la distribució de vectrix a UK ho portarà una empresa anomenada Hesketh Motorcyces. cita:
|
títol: Re: Vectrix sobre el precipici. escrit per Roger Layola a 15.11.2009 a les 21:00:16 He trobat aquesta imatge sobre la "nova" HZE Vectrix.... em deixa força intranquil la veritat... Suposo qu hauria de ser un Lord Anglés per entendre-ho. |
fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2! YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved. |