fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> els nostres vehicles >> Mecànica: obertura motor heinzmann
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1226499016

missatge començat per Roger Layola a 12.11.2008 a les 14:10:16

títol: Mecànica: obertura motor heinzmann
escrit per Roger Layola a 12.11.2008 a les 14:10:16

El meu Motor de bici  Heinzmann, després de 7 anys, pateix problemes: Les molles que presionen les escombretes contra el col·lector s'han fos per les altes temperatures a què estan sotmeses. El resultat és que el motor ha perdut tiratge perquè les escombretes deixen de fer contacte.

Les fotografies estan extretes de http://tw.myblog.yahoo.com/agarwood-tw/article?mid=599&prev=601&next=599&page=1

Abaix, fotografia del motor amb la tapa galvanitzada encara per obrir.

títol: Re: Mecanica: obertura motor heinzmann
escrit per Roger Layola a 12.11.2008 a les 14:11:50

Desenroscant els cargols del eix i els sis cargols de la tapa d'acer galvanitzat, s'allibera el nucli motor de la carcassa exterior d'alumini

títol: Re: Mecanica: obertura motor heinzmann
escrit per Roger Layola a 12.11.2008 a les 14:20:37

la tapa d'acer es treu del bloc del motor retirant una arandela de seguretat. Un cop retirada, tenim accés a 4 cargols, un cop desenroscats veurem que les dues parts que unia no es separen fàcilment. Pot semblar que fa falta desenroscar alguna cosa més, però és només el enorme poder dels imans de neodimi que mante les dues parts unides.

Si necessites obrir-lo i no et sap greu marcar l'alumini, pots anar separant fent palanca amb un tornavís... Cal vigilar molt els dits!!

títol: Re: Mecanica: obertura motor heinzmann
escrit per Roger Layola a 12.11.2008 a les 14:22:53

Després de descollar la ultima tapa, es pot accedir fàcilment a les escombretes ( ja ho podrien haver dissenyat de manera que no s'hagués de desensamblar el nucli!!)

títol: Re: Mecànica: obertura motor heinzmann
escrit per Roger Layola a 14.11.2008 a les 02:12:39

He obert el meu motor heinzmann,seguint les fotografies que he posat abans. He netejat el conjunt, he desoldat les molles i he posat gruixos per acurtar-ne el recorregut.
El canvi ha estat satisfactori: el motor ha recuperat tota la seva antiga potència. Com que no tinc previst ni fer rallies ni ports de muntanya, es improbable que les molles es tornin a soldar. En tot cas, continuo tenint a la vista el crystalite brushless de 72v i 40 amps...

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.